czwartek, 3 lipca 2014

Wskaźnik ciśnienia oleju cd.

Wypadałoby znowu coś napisać. Więc piszę. Gdzieś tam wcześniej pisałem o montażu wskaźnika ciśnienia oleju, żeby móc na bieżąco monitorować ten parametr pracy silnika ;) Miejmy nadzieję, że nic się nie przydarzy, ale lepiej zapobiegać niż leczyć. Czujnik na silniku był zamontowany, kabelek od niego również pociągnięty, więc trzeba było zmontować resztę instalacji oraz sam zegar.
Jak już wspominałem był to najtańszy zegar jaki znalazłem na ebay'u. Dlatego nieco oszukuje, ale da się z tym żyć. Wiem jakie ciśnienie panuje normalnie, więc łatwo wychwycę jakąś nieprawidłowość.
Zegar nie posiadał obudowy, powinno się to montować w specjalnie do tego zrobionych "kubkach" ;), ale ten wskaźnik jest tymczasowy i w sumie nie bardzo miałem wizję gdzie go zamontować. Gdy już zdecydowałem gdzie będzie przystąpiłem do wykonania uchwytu i obudowy. Obudowę wykonałem z zatyczki od puszki pianki do mycia plastików PLAK :D Uchwyt powstał z arkusza spienionego PCV, który kiedyś otrzymałem od Pani Pilot. Jest to mega wdzięczny materiał do tworzenia :) Po nagrzaniu fajnie się go formuje i łatwo obrabia. Podświetlenie zegara było zapewniony przez badziewną żaróweczkę. Wypieprzyłem ją i wstawiłem power LEDa w kolorze czerwonym, aby pasował to reszty oświetlenia w kabinie.
Cały proces tworzenia przebiegał tak:






Uchwyt po prostu wsunąłem między deskę rozdzielczą, a osłonę słupka. Jakiś czas się samo nieźle trzymało, ale z czasem osłona się poddała i musiałem podłożyć gumkę, aby się dobrze trzymało.
Nie jest to estetyczny ideał, ale może kiedyś to zmienię. Na razie swoją funkcję spełnia :)
Najlepiej widać jak zmienia się ciśnienie oleju, jak się ostro depta gaz i ciśnienie lekko spadnie, bo olej się mocno zagrzeje i rozrzedzi, a gdy się już odpuści to po paru minutach spokoju ciśnienie się lekko podnosi ;)
Tak prezentuje się zamontowany wskaźnik:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz