niedziela, 1 czerwca 2014

Regeneracja układu hamulcowego cd.2

No to lecim z kolejną porcją hamulcowej historii, na razie ostatnią. Wszystko było już przygotowane do malowania, wiele już było też pomalowane, więc wypadało zacząć składać.
Tylne hamulce po malowaniu prezentowały się o tak:





Niestety dopiero po malowaniu wyszło, że było kilka mijaków, ale na tyle drobnych, że się nimi nie przejąłem. A to reszta gratów od tylnych hamulców.
I przygotowane do założenia przednie hamulce.

Zostało wszystko założyć na swoje miejsce, tak więc się stało. Teraz mam hamulce praktycznie jak nowe ;) Działają nieźle, ale za wolno na razie jeżdżę, aby w pełni zweryfikować ich skuteczność, jeszcze nawet tarcze po toczeniu się dobrze nie dotarły bo bardzo mało jeżdżę i do tego spokojnie. Nudne to docieranie silnika :P






Podczas prac przy tylnych hamulcach zawsze w swoich samochodach czyszczę i smaruję łożyska kół - oczywiście jeśli jest taka techniczna możliwość. Najczęściej jest. Tutaj w alfie teoretycznie niestety nie ma, ale też się da, co widać na poniższym zdjęciu. Dzięki takiemu zabiegowi jeszcze w żadnym swoim aucie nie wymieniałem łożysk w tylnych kołach. Z przodu niestety sposób montażu łożyska wyklucza takie zabawy. I chyba u mnie lekko już się zaczyna odzywać prawe przednie łożysko, muszę się kiedyś wybrać w trasę, żeby dobrze je rozgrzać i wtedy będę wiedział na pewno, może to tylko opona tak sobie pojękuje delikatnie.
Tamtego dnia składałem wszystko na mega szybkości, ponieważ musiałem się wyrobić do godziny 18, aby zrobić badanie techniczne, stąd np. nie mam zdjęć z montażu zderzaka i nadkoli przednich, ale w sumie to nie ma co oglądać. Tak więc po raz pierwszy zdjęcia złożonej Alfy już w domu :)


Tego dnia Pani Pilot pierwszy raz widziała złożoną Alfę, a nawet w niej nieco posiedziała... Podobała jej się i była zadowolona z efektów moich prac. Szkoda, że ze mnie nie jest taka zadowolona..

To oczywiście nie koniec prac przy samochodzie, kolejne posty wkrótce. Dziś będzie smutny dzień, ale i takie trzeba przeżyć. Krótka wzmianka może pojawi się wieczorem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz